Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

Blixten Mc Queen och Cars Tårta!

Av Evalena - 21 januari 2012 16:31

Äntligen kan jag pusta ut. Tårtan är klar och jag är jättenöjd!

Nu kan ungarna komma imorgon och rensa fatet ;)


 


 


 


Ljusa bottnar

fylld med glasscreme

och hallonmousse

spacklad med smörkräm


Trevlig lördag kram!!

 
 
Cina

Cina

21 januari 2012 16:45

Alltså jag vet inte vad jag skall skriva....KANONTÅRTA!!
Superduper duktig är du.
Smakar säkert jätte gott oxå.
GRATTA LILLEN!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Evalena

21 januari 2012 17:22

Tack Cina, ja du, jag visste faktiskt inte att jag kunde ;)
Jag sitter o är lite chockad faktiskt, o nöjd att den är klar ;)
kram o jag ska hälsa C

 
♥ Carina ♥

♥ Carina ♥

21 januari 2012 17:07

Men jäklar i min lilla låda vad du är duktig!!
Vilken fin tårta! Skulle vara roligt att se sonens och kompisarnas ögon när det är dags att fika :)

http://cinacarina.blogspot.com

Evalena

21 januari 2012 17:23

Tackar tackar! Ja jag är så nöjd! så nu måste jag nog fira med att kasta mig i soffan o lägga upp fötterna ;)
Ja, gissa om jag ska kolla deras miner ;)
kram

 
Ingen bild

Kockis

22 januari 2012 09:55

Fiiiiiiiiin :-)

Evalena

22 januari 2012 13:52

Tackar! ja den blev bra som 17 ;)

 
Ingen bild

Rävens mamma

22 januari 2012 22:30

Hej älskling!
Vad är glasskräm? Du kanske har skrivit det men det har jag missat... Kram

Evalena

22 januari 2012 23:13

Hahaha (nu kommer mamma ringa imorgon o fråga "vem är den där Rävens mamma igen?" *ler*
jo, de är 2 dl vispad grädde + vaniljkräm (2 dl mjölk och 5 msk marsanpulver)
blanda o voi´la så har du världens godaste fyllning som inte är för söt.
kram o hoppas allt är bra med er!

 
Ingen bild

ulrika

23 januari 2012 09:55

Vilken jättefin tårta..

Evalena

23 januari 2012 12:44

Tack snälla!!! jag är så nöjd med den och jag längtar redan till nästa ;)
kram

 
Ingen bild

Frida

23 januari 2012 10:39

Den där blev säkert uppskattad! Smakade den bra? Vad passar till glasscreme? Jag ska göra en tårta till vår (snart) ettåring och har funderat på banan och hallon som smaker men blev även sugen på att testa glasscremen =)

Evalena

23 januari 2012 12:43

Sonen fick magsjuka natten till kalaset så den blev bara testad av sambon o mig....Mycket god med hallon o glasscreme-kombon.
Jag skulle säga alla bärsmaker eller någon choklad passar ihop med glasscreme.
den är ljuvlig!!!!
kram

 
Ingen bild

Lina S

23 januari 2012 14:09

amenherreguuud!!! Vilken tårta!!! Hoppas den var uppskattad! :)

Evalena

23 januari 2012 15:36

Tack gulliga!! ja den var så fin MEN det som inte fick hända, hände...
Sonen blev magsjuk på natten till kalasdagen.
Men vi har bestämt ett nytt datum nu så jag ska göra en till ;)
Får se om det blir samma tema, det svänger nämligen ganska mkt här ;)
kram o tack igen!

 
Ingen bild

Frida

23 januari 2012 14:10

Ja just det, det läste jag ju. Stackars liten :( Stella hade vattkoppor på sitt kalas i somras, som väl var orkade hon med kalas men hälften av kompisarna stannade hemma. Besvikelse!
Jag får se vad jag testar då :) Blir nog en bärkombo.

Evalena

23 januari 2012 15:39

ÅH! jag förstår inte hur "ödet" kan va så jäkla elakt o ge barnen sjukdommar just vid sånna här tillfällen, jag blir SÅ ARG!!!
Ja, typ hallon eller blåbär är ju en barnfavvo, lycka till kram

 
Ingen bild

Lina S

23 januari 2012 14:19

Jag igen... tack till mig själv som gick in på din gamla blogg och på så vis hittade till din nya blogg! :) Finns ju nästan en risk att jag lånar nåt recept, trots att jag inte bakar vanligtvis... (min man sköter den biten) Ha en riktigt bra dag! :)

Evalena

23 januari 2012 15:37

Du får komma in här hur mycket du vill! ;)
Jag blir superglad!!!!!
Åh jisses, va jag är glad att inte min bakar, för då skulle jag aldrig ha nåt att göra ;)
kram o detsamma!

 
Martina

Martina

24 januari 2012 09:57

Vilken fin tårta. Den måste barnen ha gillat :)

http://www.sockerflinga.se

Evalena

24 januari 2012 12:13

Tack ;) dessvärre fick kalaset flyttas fram då sonen insjuknade i magsjuka på natten. Men jag gör en ny tills dess ;)
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evalena - 13 december 2012 11:56

Det är så mkt som händer just nu, så det får bli en liten paus. KRAM ...

Av Evalena - 6 december 2012 15:29

Som jag har ältat och vridit på det fram&tillbaka.... Ska jag ansöka eller inte?   Många av mina kompisar hotar med att "om du inte söker så gör vi det åt dig"   så nu sitter jag o väljer ut lite bilder på mina bakverk.   Ja, jag SKA sö...

Av Evalena - 5 december 2012 20:12

Tror jag är den enda som inte bakat lussekatter ännu i år, om man får tro facebooks alla bilder... MEN vi gillar varken torra bullar, saffransmaken (så mkt) eller äckliga russin... men så idag fick jag ett ryck när snön vräkte ner, jag hade ju...

Av Evalena - 2 december 2012 17:55

Oj vad roligt jag hade igårkväll när jag skulle göra i ordning två fulla plåtar med mini-cupcakes. Dekorationerna var över hela köket när jag var klar.... Spritsar med olika frostingar, strössel i alla möjliga former o färger o MUMS, va svårt det...

Av Evalena - 30 november 2012 12:40

En killbekant fyller 40 idag, och ville ha två väldigt enkla tårtor att bjuda på. Och jag fick fria händer så jag passade på att testa lite guld och silver. (nu råkade jag bränna min hand mellan de båda två dekoreringarna så den bruna tårtan fick b...

Presentation


Jag ÄLSKAR att baka! Tårtor, bullar, kakor och bröd. Här lägger jag ut resultaten och en del recept, lite tips o förhoppningsvis kan just DU hitta inspiration! Mitt motto är "enkelt och kul"

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards