Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Hushållsmaskiner / Köksmaskiner

Av Evalena - 19 januari 2012 12:46

Nu behöver jag er hjälp!!

 

Jag har bestämt mig för att köpa en köksmaskin.

En sådan man kan ha både till matlagning och bakning. (Med degspade och visp...)

Och jag har noterat att det finns en miljon olika...

Det är här ni kommer in ;)


Jag behöver tips och råd. Vilken har DU?

Vilken är bra/bäst men till ett rimligt pris?

Uppskattar enormt om du tar dig tid att skriva några rader.


Tack!


 
 
Marie

Marie

19 januari 2012 13:16

Nu har jag inte en sån själv, men Bea har en Kitchen Aid och hon lovordar den som bara den. (Så här mellan dig och mig så tycker jag att hon bara skryter;))
De kostar visserligen en bra slant, men jag tror man har igen det!
Kram♥

http://miruschkas.blogspot.com

Evalena

19 januari 2012 15:26

Åh dom är ju SÅ fina, drömmer om en sån eller en Ankarsrum men ja, priset är ju så högt... kramar!

 
Ingen bild

pysseliten

19 januari 2012 14:06

jag hae en gammal bosch den är inte så snygg som dom idag .
Men har sett att servera har en nu :) Du titta in till mig idag du har fått en blog award ;))) Kram

Evalena

19 januari 2012 14:54

Äsch, utseendet spelar ingen roll ;)
Tack vännen, jag rusar in! kram

 
Johanna

Johanna

19 januari 2012 15:37

Köp en kitchen aid, du kan hitta bra erbjudande på nätet eller när vissa modeller och färger säljs ut. Kolla pixmania. Det är värt att köpa kvalitet som håller. det galna är att de kostar 8000 kr på NK men 2000 kr på nätet... den kan även användas som prydnad ;-) kram

http://Johanna

Evalena

19 januari 2012 15:39

OMG! Menar du att det går o göra sånna klipp? Jisses, då ska jag hålla utkik! Tack snälla för tipset! (NK kan behålla sina) ;)
Ja, det är ju en köksmöbel som alltid ska stå framme (jag har redan bestämt vart min ska stå) kram o tack igen!

 
Ingen bild

Make it Art

20 januari 2012 20:53

There´s a jungle out there .... :)
Köpte mig en Kenwood Km260, finns från 1200 kr. (Köpte min för 1600kr på rea på elgiganten före sommaren) .... är supernöjd med den. Det ska ga att köpa till en mini hackare tillden som man använder uppepå maskinen.
Komletterar med en philips elvisp med bunke (HR1565/55) för runt 500 lappen på Elgiganten,... funkar riktigt bra...
men för att göra stooora tunga degar som bullar har jag en ärvd bakmaskin .....
Kika på kenwoods... dom har fler prisgrupper,.. med lite flyt har de flesta rea januari ut
MA

Evalena

20 januari 2012 21:47

"Don´t i know it" ;)
Ja Kenwood har en hel del fina maskiner, jag har sett några som verkar prisvärda. Men oj, vad man får väga för o emot med motorstyrka, skålstorlek osv...puh.... ;)
Tack snälla för input!

 
Johanna

Johanna

21 januari 2012 19:56

Nämen shit va jag ljög! Det är ju mixern som du kan få för under 2000 på nätbutikerna, matberedaren ligger ju på 4! Sorry! Men va fan, kolla blocket ;-)

http://Johanna

Evalena

21 januari 2012 20:08

jamen, jag tänkte väl det hahaaha ;)
men 4 är ok det med!
(nej, fy ingen begagnad, vem vet va folk har malt ner) ;)ska hålla lite koll till innan jag slänger upp plånkan! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evalena - 13 december 2012 11:56

Det är så mkt som händer just nu, så det får bli en liten paus. KRAM ...

Av Evalena - 6 december 2012 15:29

Som jag har ältat och vridit på det fram&tillbaka.... Ska jag ansöka eller inte?   Många av mina kompisar hotar med att "om du inte söker så gör vi det åt dig"   så nu sitter jag o väljer ut lite bilder på mina bakverk.   Ja, jag SKA sö...

Av Evalena - 5 december 2012 20:12

Tror jag är den enda som inte bakat lussekatter ännu i år, om man får tro facebooks alla bilder... MEN vi gillar varken torra bullar, saffransmaken (så mkt) eller äckliga russin... men så idag fick jag ett ryck när snön vräkte ner, jag hade ju...

Av Evalena - 2 december 2012 17:55

Oj vad roligt jag hade igårkväll när jag skulle göra i ordning två fulla plåtar med mini-cupcakes. Dekorationerna var över hela köket när jag var klar.... Spritsar med olika frostingar, strössel i alla möjliga former o färger o MUMS, va svårt det...

Av Evalena - 30 november 2012 12:40

En killbekant fyller 40 idag, och ville ha två väldigt enkla tårtor att bjuda på. Och jag fick fria händer så jag passade på att testa lite guld och silver. (nu råkade jag bränna min hand mellan de båda två dekoreringarna så den bruna tårtan fick b...

Presentation


Jag ÄLSKAR att baka! Tårtor, bullar, kakor och bröd. Här lägger jag ut resultaten och en del recept, lite tips o förhoppningsvis kan just DU hitta inspiration! Mitt motto är "enkelt och kul"

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards