Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Ny laddning med Macroner

Av Evalena - 13 januari 2012 18:07

(har suttit och kollat på dataskärmen ett bra tag och inser att det är dumt att blogga om Macroner, för jag är inte f*n att komma fram till hur de stavas!!!! Det verkar finnas lika många stavningar som stjärnor om natten)


MEN idag har jag i alla fall testat igen.   


Resultatet blev ..........hm...."både och"

Första plåten var för tjock så de reste sig icke. Så jag rörde runt liiite till i smeten inför nästa, och då blev det bättre. (frågan är NÄR man ska hitta det där "lagom"?)


 


  en klickbar bild utan blixt så färgen ser hopplöst trist ut, men äsch det struntar vi i...


Jag hade som vanligt 1000 andra projekt när jag gjorde dom så jag var lat och tog fram chokladsmörkräm som jag hade i frysen o lade i mellan. Och som de säger i Italien; mumsfillibabba!!!!   


vad ska ni äta ikväll?


Här blir det lövbiff, klyftpotatis o kantarellsås (egenplockade "kantisar"naturligtvis)

och kanske jag tar mig en liten "prutt" av denna som sambon hade med sig hem från Birka i veckan.

 

trevlig fredag önskar jag er!

 
 
Carro

Carro

13 januari 2012 18:37

Du, jag märker att du, som jag är lite Strawberry duquiry fantast... Jag har sett att du hade den snygga "plastiga" flaskan.. Du vet den som också heter just Strawberry d... Men!! Här kommer min lilla fundering, jag köpte mig en sådan nu i söndags när jag åkte och tänker prova den ikväll, men vad är egentligen bäst, den där baccardi som du fått nu eller den du provat förut? :)
Jag är lite baccardi fantast så måste erkänna att jag blev lite glad när jag såg den bilden som är här ovan, haha.

Trevlig helg. Kram

http://Carropiiz.blogg.se

Evalena

13 januari 2012 18:51

OM jag är! Godaste drinken i världshistorien ;)
Jag måste erkänna att de i plastflaskorna är snäppet godare *nu viskar jag* men säg inte det till M för jag fick den där i present hihihi
Men nu ska jag ge dig ett tips, den absolut godaste "Strawberry Daqurin" hittar du på O `Learys! Den är i världslass. kram

 
♥ Carina ♥

♥ Carina ♥

13 januari 2012 18:39

Utseendet är inte det viktigaste :) Jag slår vad om att dom är supergod!
Ha en trevlig helg!
Kram

http://cinacarina.blogspot.com

Evalena

13 januari 2012 18:52

Exakt! Helt rätt inställning ;)
detsamma o kram

 
Sara

Sara

13 januari 2012 20:44

Go kväll... fina MACARONS ;-)Hahaha...kärt barn har många namn!

De blev ju toppfina!! Och de verkar gryyyymt goda *vill ha*

Trevlig fredagskväll!!

Kram Sara

http://www.sarasdelikatesser.blogspot.com

Evalena

13 januari 2012 20:54

Tack! tja, dom duger MEN jag är inte helt nöjd ;)
Tack detsamma o ha en fin helg! kram

 
Ingen bild

pysseliten

14 januari 2012 15:13

inte jag heller :) kan ju kanppt stava alls gud så sugen man blir
när man titta in jag tänkt sno lite bilder från din blogg men det gick inte.Länka lite igen du gör dom så fina döavundsjuk på dig .Men får ta en dag att komma och smaka dom :) Kram ha en bra kväll .

Evalena

14 januari 2012 19:43

Hej gumman! Jag kan maila dig lite bilder om du vill. jag hör av mig om det. O du får absolut komma hit snart igen så ska jag trycka i dig ;)
kram

 
Cina

Cina

15 januari 2012 07:39

Ser mycket goda ut. Kanske ska ge mig på dessa har aldrig smakat sådana här kakor. Du är verkligen duktig på att baka.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Evalena

15 januari 2012 12:42

Tack gulliga Cina, om du visste vad dina ord gör mig glad! ha en fin dag/KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evalena - 13 december 2012 11:56

Det är så mkt som händer just nu, så det får bli en liten paus. KRAM ...

Av Evalena - 6 december 2012 15:29

Som jag har ältat och vridit på det fram&tillbaka.... Ska jag ansöka eller inte?   Många av mina kompisar hotar med att "om du inte söker så gör vi det åt dig"   så nu sitter jag o väljer ut lite bilder på mina bakverk.   Ja, jag SKA sö...

Av Evalena - 5 december 2012 20:12

Tror jag är den enda som inte bakat lussekatter ännu i år, om man får tro facebooks alla bilder... MEN vi gillar varken torra bullar, saffransmaken (så mkt) eller äckliga russin... men så idag fick jag ett ryck när snön vräkte ner, jag hade ju...

Av Evalena - 2 december 2012 17:55

Oj vad roligt jag hade igårkväll när jag skulle göra i ordning två fulla plåtar med mini-cupcakes. Dekorationerna var över hela köket när jag var klar.... Spritsar med olika frostingar, strössel i alla möjliga former o färger o MUMS, va svårt det...

Av Evalena - 30 november 2012 12:40

En killbekant fyller 40 idag, och ville ha två väldigt enkla tårtor att bjuda på. Och jag fick fria händer så jag passade på att testa lite guld och silver. (nu råkade jag bränna min hand mellan de båda två dekoreringarna så den bruna tårtan fick b...

Presentation


Jag ÄLSKAR att baka! Tårtor, bullar, kakor och bröd. Här lägger jag ut resultaten och en del recept, lite tips o förhoppningsvis kan just DU hitta inspiration! Mitt motto är "enkelt och kul"

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards