Direktlänk till inlägg 15 juni 2012

Mina senaste o käraste tårtor ;)

Av Evalena - 15 juni 2012 16:48

Det var jättelänge sedan jag skrev nåt här så nu passar jag på att kasta in lite tårtor som jag lämnat ifrån mig senaste veckan.


Först hade vi en 7 åring som ville ha Star Wars tema på sin tårta.

Jag hade ett rent helsike att få till "täcket" då det sprack HELA tiden.

Tårtan bytte skepnad tre gånger först lila, sen svart och sen fick det bli lila igen ;)

Men efter 7 sorger o 8 bedrövelser blev jag så pass nöjd så att jag kunde släppa iväg till födelsedagsbarnet.

 


sen var det en kompis dotter och hennes kompis som skulle ta studenten och ville ha lite annat stuk på sina tårtor än de traditionella med studentmössor på....och jag är inte den som säger nej till skojsiga tårtor ;)


 

Mamman hade sett "bag-in-boxen" med tre apor som jag gjort tidigare o ville ha med den så den fick det bli, och lite annat smått o gott!


en närbild ;)

(jag har aldrig modellerat människor tidigare men jisses va roligt det var!!!!)

 


sen fick det bli en lite seriösare tårta....

 



Åh, nu blev jag hemskt sötsugen........... Måste rusa ;)


TREVLIG HELG!

 
 
Cina

Cina

15 juni 2012 20:49

GUD så duktig du är och jag menar det av hela mitt hjärta.
Såååå fina tårtor fantastiska tycker jag.
Ha en fin helg!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Evalena

16 juni 2012 00:35

Och du är den snällaste Cina jag vet, jag blir SÅ himla glad!!!!!! TACK av hela MITT hjärta!
Jag är SÅ glad att jag hittat en rolig hobby!

kram o fortsatt härlig helg du med!

 
Ingen bild

pysseliten

16 juni 2012 09:50

du är helt otrolig ;) så fina du är bäst .Imorgon fyller ebba här hemma men ja jobbar ;( så vi firar henne på tisdag .Kram ha en bra helg .

Evalena

16 juni 2012 23:25

Tack vännen! och hälsa o gratta!
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evalena - 13 december 2012 11:56

Det är så mkt som händer just nu, så det får bli en liten paus. KRAM ...

Av Evalena - 6 december 2012 15:29

Som jag har ältat och vridit på det fram&tillbaka.... Ska jag ansöka eller inte?   Många av mina kompisar hotar med att "om du inte söker så gör vi det åt dig"   så nu sitter jag o väljer ut lite bilder på mina bakverk.   Ja, jag SKA sö...

Av Evalena - 5 december 2012 20:12

Tror jag är den enda som inte bakat lussekatter ännu i år, om man får tro facebooks alla bilder... MEN vi gillar varken torra bullar, saffransmaken (så mkt) eller äckliga russin... men så idag fick jag ett ryck när snön vräkte ner, jag hade ju...

Av Evalena - 2 december 2012 17:55

Oj vad roligt jag hade igårkväll när jag skulle göra i ordning två fulla plåtar med mini-cupcakes. Dekorationerna var över hela köket när jag var klar.... Spritsar med olika frostingar, strössel i alla möjliga former o färger o MUMS, va svårt det...

Av Evalena - 30 november 2012 12:40

En killbekant fyller 40 idag, och ville ha två väldigt enkla tårtor att bjuda på. Och jag fick fria händer så jag passade på att testa lite guld och silver. (nu råkade jag bränna min hand mellan de båda två dekoreringarna så den bruna tårtan fick b...

Presentation


Jag ÄLSKAR att baka! Tårtor, bullar, kakor och bröd. Här lägger jag ut resultaten och en del recept, lite tips o förhoppningsvis kan just DU hitta inspiration! Mitt motto är "enkelt och kul"

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards