Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Hallonmoussé (utan gelantin)

Av Evalena - 4 april 2012 17:23

Mums fillibabba!

Det här var grejer det ni!


 

Ah, vi tar väl en närbild också när vi ändå håller på...

 


Det här är alltså en fantastiskt god tårtfyllning, en macronfyllning, en illgod frosting till cupcakes och som detta, en underbar moussé bara, färdig att avnjutas som den är!


Jag tog:


300 gram hallon som varit frysta

mosade dom med stavmixer

tillsatte några teskedar marsanpulver tills moset inte kändes rinnigt längre


vispade ca 1 dl grädde ganska hårt


vände ner grädden i hallonmoset, o sen in i kylen ett par timmar.


klart!


UPPDATERING: detta går att göra även med blåbär och jordgubbar

fick tipset hos BAKGLÄDJE

 
 
Marie

Marie

4 april 2012 17:52

Jag har lärt mig en sak: när jag ska läsa din blogg, då ska jag se till att vara mätt! Skulle man vara sådär sötsugen, då är dina inlägg ett BIG NO NO;)
I morgon får vi besök från Norrköping, det är Sannas tjej som ska vara hos oss under hela påsklovet! Då får vi njuta av den östgötska dialekten;)
En riktigt Glad Påsk till dig och de dina!
Påskpuss♥

http://miruschkas.blogspot.com

Evalena

4 april 2012 20:30

hahaha nej, jag förstår din poäng! Jag är likadan med andras bloggar (både mat o bakning) livsfarligt! ;)
jamen njut då av den fantastiska dialekten hihihi (som tur e ju jag Småländska så JAG pratar ju rikssvenska) hahaha ha nu ni också en toppenskön helg! kram

 
Ingen bild

pysseliten

4 april 2012 19:57

dom såmumisga ut ett bar tips till påsk . Ha en glad påsk se till att ta det lungt med kvasten i morgon så du inte kör vilse ;))) Kram

Evalena

4 april 2012 20:28

japp, jag ska tälja mig en kvast som e utan stickor ;)
ha en härlig helg ni med! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evalena - 13 december 2012 11:56

Det är så mkt som händer just nu, så det får bli en liten paus. KRAM ...

Av Evalena - 6 december 2012 15:29

Som jag har ältat och vridit på det fram&tillbaka.... Ska jag ansöka eller inte?   Många av mina kompisar hotar med att "om du inte söker så gör vi det åt dig"   så nu sitter jag o väljer ut lite bilder på mina bakverk.   Ja, jag SKA sö...

Av Evalena - 5 december 2012 20:12

Tror jag är den enda som inte bakat lussekatter ännu i år, om man får tro facebooks alla bilder... MEN vi gillar varken torra bullar, saffransmaken (så mkt) eller äckliga russin... men så idag fick jag ett ryck när snön vräkte ner, jag hade ju...

Av Evalena - 2 december 2012 17:55

Oj vad roligt jag hade igårkväll när jag skulle göra i ordning två fulla plåtar med mini-cupcakes. Dekorationerna var över hela köket när jag var klar.... Spritsar med olika frostingar, strössel i alla möjliga former o färger o MUMS, va svårt det...

Av Evalena - 30 november 2012 12:40

En killbekant fyller 40 idag, och ville ha två väldigt enkla tårtor att bjuda på. Och jag fick fria händer så jag passade på att testa lite guld och silver. (nu råkade jag bränna min hand mellan de båda två dekoreringarna så den bruna tårtan fick b...

Presentation


Jag ÄLSKAR att baka! Tårtor, bullar, kakor och bröd. Här lägger jag ut resultaten och en del recept, lite tips o förhoppningsvis kan just DU hitta inspiration! Mitt motto är "enkelt och kul"

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards