Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Macarons med lakritsfyllning

Av Evalena - 23 mars 2012 09:27

Det blev fler macarons igår, för har jag börjat så är det som en "on-knapp" går på och då MÅSTE jag utmana mig själv hela tiden...

Testa nya varianter med nya smaker...


Jag använde HELLO SUGAR´s fantastiska recept som ni har HÄR 

Helt suveränt med bilder och steg-för-steg beskrivning.


Jag gjorde macaronsen grå (med liiite päronkonjaksmak) och sen kom jag på att jag hade köpt lakritsgodisar, och vet ni?

Det blev så TOKIGT gott så nu ska jag använda dessa vid olika förhandlingar i livet...tex:


* vid bilaffärer; "sänk priset med 25 000 så får du en låda "bakeandfun-macarons"

* när jag är försenad till dagis: "jamen oj, skulle jag hämtat min son för 4 timmar sen?

oj förlåt , men ta här...lite lakritsmacarons?"

* när sambon är gosesugen och jag vill läsa min nya amelia; "här älskling, ät lite macarons"

(o så trycker man in en näve i mun på honom)


osv... ;)


så min lakritsfyllning MÅSTE jag tyvärr hålla hemlig   


 


 


 


 


nästa steg är att göra helt svarta rackare, hur coolt vore inte det?


ciao!

 
 
♥ Carina ♥

♥ Carina ♥

23 mars 2012 19:23

Men hur gott låter inte det där!! Rullar du fram snart? Jag menar vem äter upp allt gott du bakar? ;)
Kram och ha en trevlig helg!

http://cinacarina.blogspot

Evalena

23 mars 2012 21:40

Äsch det gäller att stoppa i rätt tid bara, man ska njuta av livets goda i rätt mängd ;)
Vi är många här på gatan som äter mina bakverk ska du veta...hahaha
kram o detsamma!

 
♥ Carina ♥

♥ Carina ♥

24 mars 2012 18:35

Önskar jag bodde granne med dig, haha

http://cinacarina.blogspot

Evalena

24 mars 2012 23:02

Det skulle jag tycka vore superkul!! (du din smaling kan man ju trycka i hur mkt kakor som heslt utan att det skulle märkas);)
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evalena - 13 december 2012 11:56

Det är så mkt som händer just nu, så det får bli en liten paus. KRAM ...

Av Evalena - 6 december 2012 15:29

Som jag har ältat och vridit på det fram&tillbaka.... Ska jag ansöka eller inte?   Många av mina kompisar hotar med att "om du inte söker så gör vi det åt dig"   så nu sitter jag o väljer ut lite bilder på mina bakverk.   Ja, jag SKA sö...

Av Evalena - 5 december 2012 20:12

Tror jag är den enda som inte bakat lussekatter ännu i år, om man får tro facebooks alla bilder... MEN vi gillar varken torra bullar, saffransmaken (så mkt) eller äckliga russin... men så idag fick jag ett ryck när snön vräkte ner, jag hade ju...

Av Evalena - 2 december 2012 17:55

Oj vad roligt jag hade igårkväll när jag skulle göra i ordning två fulla plåtar med mini-cupcakes. Dekorationerna var över hela köket när jag var klar.... Spritsar med olika frostingar, strössel i alla möjliga former o färger o MUMS, va svårt det...

Av Evalena - 30 november 2012 12:40

En killbekant fyller 40 idag, och ville ha två väldigt enkla tårtor att bjuda på. Och jag fick fria händer så jag passade på att testa lite guld och silver. (nu råkade jag bränna min hand mellan de båda två dekoreringarna så den bruna tårtan fick b...

Presentation


Jag ÄLSKAR att baka! Tårtor, bullar, kakor och bröd. Här lägger jag ut resultaten och en del recept, lite tips o förhoppningsvis kan just DU hitta inspiration! Mitt motto är "enkelt och kul"

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards