Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

Macarons med VÅRKÄNSLA

Av Evalena - 21 mars 2012 23:05

Nu vet jag hur macarons ser ut när de spricker... Men det var bara en del så man får va glad för "det lilla" ;)


Jag testade nya pastafärger från Londontrippen och blev nöjd.

Sen gjorde jag en smörkräm med MASSOR av pressad citron och lemoncurd i så den blev UNDERBART god!

(tyvärr använde jag inga mått, utan tog lite (som alla våra mammor gör) "på en höft"  


men jag använde: margarin, phillyost, äggula, florsocker, lemon curd, pressad citron, grön pasta färg.


 


 


 


Min sambo provsmakade och sade: "oj, detta var nog de godaste du gjort hittills"

(så jag tänker vara nöjd) ;)

 
 
Cina

Cina

22 mars 2012 07:21

Dom ser verkligen ut som solar!
Och är säkert supergoda.
Har aldrig smakat denna kaka.
Såg du Sveriges mästerkock igår på tv när dom skulle göra dessa.
Vart kanske inte så lyckade men de fick till något liknade iallafall.
Och jag tänkte på din macarons.

Ha en fin dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Evalena

22 mars 2012 13:56

japp, det var jäkligt skoj att se när dom gjorde sina. Men det var lite märkligt att ha just dessa assvåra saker som avgörande tävling. Jag vill gärna ha syrligt mellan"glurr" annars blir det lätt FÖR sött. Annars är dom ljuvliga ;) kram

 
Ama de casa

Ama de casa

22 mars 2012 11:34

Baka på en höft? Jag kan ju inte ens baka om jag följer ett recept slaviskt... :-)

Dom ser goda ut!

http://amacasa.wordpress.com

Evalena

22 mars 2012 13:57

jamen du kan ju börja lite försiktigt med recept o sen ....närå, skojar, man MÅSTE baka efter recept i de flesta fallen men smörkrämer funkar bra att "mixtra" lite med ;)

 
Nellie-Sockertussen

Nellie-Sockertussen

22 mars 2012 21:39

Mums vad gott det ser ut =)

Jag har en tävling på min sida som jag tror att du skulle gilla ;)

http://sockertussen.blogspot.se/2012/03/vinn-en-whoopie-matta-macaron-matta.html

http://sockertussen.blogspot.com

Evalena

22 mars 2012 22:45

Hej! och va härligt, jag springer in direkt!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evalena - 13 december 2012 11:56

Det är så mkt som händer just nu, så det får bli en liten paus. KRAM ...

Av Evalena - 6 december 2012 15:29

Som jag har ältat och vridit på det fram&tillbaka.... Ska jag ansöka eller inte?   Många av mina kompisar hotar med att "om du inte söker så gör vi det åt dig"   så nu sitter jag o väljer ut lite bilder på mina bakverk.   Ja, jag SKA sö...

Av Evalena - 5 december 2012 20:12

Tror jag är den enda som inte bakat lussekatter ännu i år, om man får tro facebooks alla bilder... MEN vi gillar varken torra bullar, saffransmaken (så mkt) eller äckliga russin... men så idag fick jag ett ryck när snön vräkte ner, jag hade ju...

Av Evalena - 2 december 2012 17:55

Oj vad roligt jag hade igårkväll när jag skulle göra i ordning två fulla plåtar med mini-cupcakes. Dekorationerna var över hela köket när jag var klar.... Spritsar med olika frostingar, strössel i alla möjliga former o färger o MUMS, va svårt det...

Av Evalena - 30 november 2012 12:40

En killbekant fyller 40 idag, och ville ha två väldigt enkla tårtor att bjuda på. Och jag fick fria händer så jag passade på att testa lite guld och silver. (nu råkade jag bränna min hand mellan de båda två dekoreringarna så den bruna tårtan fick b...

Presentation


Jag ÄLSKAR att baka! Tårtor, bullar, kakor och bröd. Här lägger jag ut resultaten och en del recept, lite tips o förhoppningsvis kan just DU hitta inspiration! Mitt motto är "enkelt och kul"

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards