Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

Bananmuffins/ Cupcakes

Av Evalena - 11 mars 2012 13:49

Jag MÅSTE lära mig att göra cupcakes!


Igår bestämde jag mig för att träna OCH samtidigt ta tillvara några bruna bananer som skulle kastas...

Dom blev supergoda, men det är en väldans tur att jag har anmält mig till en "spritsteknikkurs" på DIVERSIS i maj! ;)


 


 


Recept:


150 g smör eller margarin
2 dl socker
2tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
4 ägg
2 bananer
1msk pressad saft av citron
4 dl vetemjöl


Gör så här:


sätt ugnen på 200 grader

blanda smör och socker med elvisp till en smidig "gegga"

tillsätt äggen ett åt gången o vispa lite mellan varje.

i med bakpulver o vaniljsocker

mosa bananerna på en tallrik o häll över citronsaften o mosa ihop. I med röran i smeten o vispa lite till.

häll i mjölet, vispa lite mer


klicka i 3/4 dela smet i varje form o shuuuuusssssss in i ugnen


ca 20 min senare är de klara!




Nu ska jag ta med mig grabbarna ut o mysa i det fina vädret och bjuda på några av dessa godsaker ;)


En UNDERBAR söndag önskar jag er alla!!!!

 
 
Cina

Cina

11 mars 2012 14:37

Oh jag tror jag dör fytusan så gott.
Skicka genast en hit till mig ;)
Fasiken nu vill jag ha något sött.
Supersuper duktig du är gummsan!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Evalena

11 mars 2012 15:20

Ska DU säga ;)
Drottningen av smörgåstårtor!! jag DREGLADE förut när jag såg dina skapelser!
Ok, jag skick en muffins om du skickar en tårta ;) Deal?
kram

 
♥ Carina ♥

♥ Carina ♥

11 mars 2012 15:50

Äh du behöver väl inte gå nån sån kurs. Du är ju redan så duktig :)
Jättefina och säkert jättegoda också.
Kram

http://cinacarina.blogspot

Evalena

11 mars 2012 18:16

Tack snälla, men jag kan verkligen inte spritsa. jag har ingen aning om vad som blir av olika spritsar , jag bara trycker lite ;)
Vore kanon att lära sig riktiga konstverk.
men som sagt smaken var MVG ;)
kram

 
Ingen bild

pysseliten

11 mars 2012 19:22

vi måste ses så du kan lära mig allt du kan ;) Så smarriga står på jobbet och dreglar nu ::)))

Evalena

11 mars 2012 19:40

hahaha ja jag lovar lära dig allt jag kan, det tar ungefär en halvtimma ;)
jag hör av mig om kaffe nästa vecka ;) kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evalena - 13 december 2012 11:56

Det är så mkt som händer just nu, så det får bli en liten paus. KRAM ...

Av Evalena - 6 december 2012 15:29

Som jag har ältat och vridit på det fram&tillbaka.... Ska jag ansöka eller inte?   Många av mina kompisar hotar med att "om du inte söker så gör vi det åt dig"   så nu sitter jag o väljer ut lite bilder på mina bakverk.   Ja, jag SKA sö...

Av Evalena - 5 december 2012 20:12

Tror jag är den enda som inte bakat lussekatter ännu i år, om man får tro facebooks alla bilder... MEN vi gillar varken torra bullar, saffransmaken (så mkt) eller äckliga russin... men så idag fick jag ett ryck när snön vräkte ner, jag hade ju...

Av Evalena - 2 december 2012 17:55

Oj vad roligt jag hade igårkväll när jag skulle göra i ordning två fulla plåtar med mini-cupcakes. Dekorationerna var över hela köket när jag var klar.... Spritsar med olika frostingar, strössel i alla möjliga former o färger o MUMS, va svårt det...

Av Evalena - 30 november 2012 12:40

En killbekant fyller 40 idag, och ville ha två väldigt enkla tårtor att bjuda på. Och jag fick fria händer så jag passade på att testa lite guld och silver. (nu råkade jag bränna min hand mellan de båda två dekoreringarna så den bruna tårtan fick b...

Presentation


Jag ÄLSKAR att baka! Tårtor, bullar, kakor och bröd. Här lägger jag ut resultaten och en del recept, lite tips o förhoppningsvis kan just DU hitta inspiration! Mitt motto är "enkelt och kul"

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards