Alla inlägg under februari 2012

Av Evalena - 2 februari 2012 14:39

"Sååå seee påååå miiiiig....ahaaaaa...en hand i stormen"   "tra-la-laaaaaaaaaa"


"Stjääärnorna som lyyyyyyyyyyser upp min daaaaaaaaaag"


Japp, ni skulle vara med här i mitt kök!!!   


Jag bakar inför helgen, då det är dags för kalas!


Och eftersom MELODIFESTIVALEN är på G så kör jag alla låtar jag gillat genom tiderna, så nu har både Jan Johanssen och Roger Pontare/Marie Bergman, Jill Johnsson och Magnus Carlsson fått se sig besegrade av den sjungande hemmafrun ;)

(vet inte varför min sambo lämnade hemmet för en stund sen....han skrattade i alla fall så tårarna rann när jag lade till lite "koreografi" till Perellskans "TUSEN O EN NATT") Hmpf.... *SÅ oförskämt*


Men för att hålla mig till bakning ;)

Jag ska ge mig på en special-tårta...allt enligt sonens önskemål....


Den kommer innehålla dessa färger bla....

 


Om man vill ha marsipan levererat med blixtens hastighet så beställer man HÄR

SVISSCH! säger det så har Martina levererat! LOVELY!!!


Nej, nu måste jag sjunga lite till fortsätta baka ;)




(ps: hoppas ni märkte att jag uppdaterade med länken till Sara´s Delikatesser igår ni som ville ha kringlorreceptet)


kram


Av Evalena - 1 februari 2012 10:35

Kommer ju en massa gäster i helgen så nu måste jag fixa till lite gott!


Idag blir det KRINGLOR.


Måste iväg och köpa jäst.

(lägger ut receptet senare)


 


UPPDATERING:

Eftersom jag är SÅ rosenrasande på mina Macarones som jag fick slänga nu så lägger jag bara ut en länk till de underbara KRINGLORNAS RECEPT. Jag använder alltid Goaste Sara´s recept:

HÄR


Dom blir så goda att man nästan storknar!!


Nu ska jag gå o svära en ed på att ALDRIG mer baka några förbaskade macarones    (tror jag)..........

Presentation


Jag ÄLSKAR att baka! Tårtor, bullar, kakor och bröd. Här lägger jag ut resultaten och en del recept, lite tips o förhoppningsvis kan just DU hitta inspiration! Mitt motto är "enkelt och kul"

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards