Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Cake Pops - Nu har jag ÄNTLIGEN gjort dom!

Av Evalena - 9 februari 2012 19:45

Det var egentligen andra gången jag testade (men första gången gick det åt pipan) så den gången räknas icke ;)


Nu tog jag dagens "fula" muffinsar som inte höll måttet (eller som sonen uttryckte det "muffinsar med öron o snabel")

*blir ingen veckopeng för honom den här veckan*   



såhär gjorde jag ialla fall

1)

 



2) sen tog jag fram chokladsmörkräm i frysen , och så geggar man ihop det

 


3) sen smälte jag choklad


och vips....


 


först vill jag säga att det är verkligen pilligt, och inte alls enkelt att "få till det"

så nu är jag full av grå hårstrån på skallen.

Jag är alltså inte rätt person att visa hur man gör mellan "geggbilden" och färdigt resultat....


Men det blir gulligt!!


Och TACK snälla Martina för att jag fick testa dina URGULLIGA sugrör som finns HÄR 



Nu är frågan vad jag ska göra MED dom, håller dom sig i kylen till söndag måntro?

Någon som vet?


KRAM


 
 
Marie

Marie

9 februari 2012 21:42

Äsch då.... tänk inte på hållbarheten, ät upp dem! Dels måste du provsmaka och dels ska du inte fundera så mycket så du får ÄNNU fler grå på skallen;))
Kram♥ på're

http://miruschkas.blogspot.com

Evalena

10 februari 2012 13:12

Men det blev ju så många ;)
Äsch, jag får väl ta en sväng nerför gatan o droppa av några hos varje granne o ropa "trevlig helg" hihihihi
kram

 
Ingen bild

Frida

9 februari 2012 22:08

De ser väldigt fina ut :-) själv har jag bara gjort ned olika slags fyllda kex blandat med philadelphia, gott o enkelt men man missar ju poängen me d amtt använda överblivet bröd.

Evalena

10 februari 2012 13:08

jag provade med ballerina förra gången, men missade att man skulle låta dem stå i kylen ett bra tag 0 tusen andra saker men gott blev det ;)

 
Cina

Cina

10 februari 2012 09:27

Mmmmm ser super gott ut!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Evalena

10 februari 2012 13:10

jajamensan, dom smakar MUMS! ;)
kram

 
Ingen bild

pysseliten

11 februari 2012 09:24

smaskens :) Tur att jag håller igen lite men bakar för fullt just nu fast på jobbet ;) Ha en bra helg

Evalena

11 februari 2012 20:26

jag MÅSTE komma o se hur du har det på jobbet snart! ;)
(har ni wienerbröd?) ;)

 
Martina

Martina

15 februari 2012 10:17

Vad fina de blev :)

http://www.sockerflinga.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evalena - 13 december 2012 11:56

Det är så mkt som händer just nu, så det får bli en liten paus. KRAM ...

Av Evalena - 6 december 2012 15:29

Som jag har ältat och vridit på det fram&tillbaka.... Ska jag ansöka eller inte?   Många av mina kompisar hotar med att "om du inte söker så gör vi det åt dig"   så nu sitter jag o väljer ut lite bilder på mina bakverk.   Ja, jag SKA sö...

Av Evalena - 5 december 2012 20:12

Tror jag är den enda som inte bakat lussekatter ännu i år, om man får tro facebooks alla bilder... MEN vi gillar varken torra bullar, saffransmaken (så mkt) eller äckliga russin... men så idag fick jag ett ryck när snön vräkte ner, jag hade ju...

Av Evalena - 2 december 2012 17:55

Oj vad roligt jag hade igårkväll när jag skulle göra i ordning två fulla plåtar med mini-cupcakes. Dekorationerna var över hela köket när jag var klar.... Spritsar med olika frostingar, strössel i alla möjliga former o färger o MUMS, va svårt det...

Av Evalena - 30 november 2012 12:40

En killbekant fyller 40 idag, och ville ha två väldigt enkla tårtor att bjuda på. Och jag fick fria händer så jag passade på att testa lite guld och silver. (nu råkade jag bränna min hand mellan de båda två dekoreringarna så den bruna tårtan fick b...

Presentation


Jag ÄLSKAR att baka! Tårtor, bullar, kakor och bröd. Här lägger jag ut resultaten och en del recept, lite tips o förhoppningsvis kan just DU hitta inspiration! Mitt motto är "enkelt och kul"

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards