Alla inlägg under januari 2012

Av Evalena - 1 januari 2012 15:17

Idag bjuder jag på lite pizzabullar (tror man vill ha lite "salt" i magen istället för en massa sött på nyårsdagen)


Det blir en mycket enkel men god "snabbmatsvariant"


PIZZABULLAR

 

Man gör vanlig bulldeg (finns på vetemjölspåsen) och sen kan man "mojsa" på vad man har hemma.

Jag valde detta:


skinka

mozzarella

ketchup

salt

potatiskrydda (japp, den är KANON på pizza) ;)


 


lägg dem i pappersformar så inget "glurr" åker ut.

 


och till dessa gör jag en pizzasallad på


vitkål

olivolja

äppelcidervinäger

svartpeppar (stött i mortel blir godast)

salt

(jag har inga mått, man får smaka av)


Smaklig spis!!




Presentation


Jag ÄLSKAR att baka! Tårtor, bullar, kakor och bröd. Här lägger jag ut resultaten och en del recept, lite tips o förhoppningsvis kan just DU hitta inspiration! Mitt motto är "enkelt och kul"

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards