Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

GlittrigaMakroner och ett superduper-tips!

Av Evalena - 25 januari 2012 17:07

Har precis gjort klart mina hittills snyggaste MAKRONER! (japp jag FÅR säga så för det är ju MIN blogg)   

En väninna skulle bjuda på fika på sitt jobb så jag gick in för uppgiften för kung och fosterland ;)


Smaken är vanilj med lemoncurd.

Och fyllda med lemoncurd-frosting  observera att de är penslade i glitter   (ätbart givetvis)

 


 


Jag är supernöjd över att ÄNTLIGEN ha gjort med ett "riktigt" makronrecept. (dvs sockerlag o termometer)


Klicka HÄR för en fantastisk "steg-för-steg-instruktion" 



Sen var jag ute på vift i staden igår och mer eller mindre SPRANG PÅ en liten affär som fick mitt hjärta att skena!


Den hette DIVERSIS och ligger vid Nya Torget här i Norrköping. (tryck på namn för hemsida)

det var där jag köpte det ätbara glittret och även en tyll till makronerna.

SUPERGULLIG tjej som äger affären och en hel del saker som jag nu lagt till på min "ska köpa-lista"

 


Kramar Evalena


 
 
♥ Carina ♥

♥ Carina ♥

25 januari 2012 18:36

Har jag vägarna förbi Norrköping nån gång ska jag absolut lägga in en beställning på dom där glittriga. Och biskvierna. Och en cars tårta. Jag säger väl till nån dag innan. Räcker det? ;)

http://cinacarina.blogspot.com

Evalena

25 januari 2012 19:22

hahaha ja, vi kan väl säga så här om du säger till när du lämnar norr så ska jag se till att ha det klart vid ankomst!(såvida du inte flyger) ;)
Och tar du med Camilla o Marie så gör jag dubbel sats ;) (eller Marie kan få en slät kopp kaffe förresten, hon e ju grym nu) kramar

 
Ingen bild

Syster

25 januari 2012 18:41

Syster
Hej syster. Vad du ligger i med dina bakverk.
Barnen har gått i susannes skidskolaoch jag är imponerad av hur bra det gick att lära dem. De susar nu ner för ulla-backen utan problem. Häftigt! Kramar från Sälen.

Evalena

25 januari 2012 19:20

gud va härligt!!! Jag erkänner, jag är galet avis! Har du "floppymössan" med dig? Hahaha Va roligt att dom små åker! Dom är säkert vilda ;)
(tur att jag inte e med, jag lyckades ju få åka med "dumstruten" även utan skidor när vi var förr, det minns nog Susanne ;)) = mina stövlar var hala så jag for över ett stuuuup o försvann... ;) ha nu en mysig kväll så hörs vi! kram o hälsa hela gänget!

 
Ingen bild

Frida

26 januari 2012 09:21

Vilka fina! Jag ska testa med sockerlag, måste skaffa en termometer först.

Evalena

26 januari 2012 13:24

Psst, säg det inte till någon men jag hade min gamla köttermometer som bara går till 100grader...första gången blev sockerlagen brunsvart så det var bara att försöka igen o då gick det ;) hahaha
men ja...jag ska nog lägga till en riktig godistermometer på "köplistan" också ;)

Det roliga är ju att de här är mindre känsliga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evalena - 13 december 2012 11:56

Det är så mkt som händer just nu, så det får bli en liten paus. KRAM ...

Av Evalena - 6 december 2012 15:29

Som jag har ältat och vridit på det fram&tillbaka.... Ska jag ansöka eller inte?   Många av mina kompisar hotar med att "om du inte söker så gör vi det åt dig"   så nu sitter jag o väljer ut lite bilder på mina bakverk.   Ja, jag SKA sö...

Av Evalena - 5 december 2012 20:12

Tror jag är den enda som inte bakat lussekatter ännu i år, om man får tro facebooks alla bilder... MEN vi gillar varken torra bullar, saffransmaken (så mkt) eller äckliga russin... men så idag fick jag ett ryck när snön vräkte ner, jag hade ju...

Av Evalena - 2 december 2012 17:55

Oj vad roligt jag hade igårkväll när jag skulle göra i ordning två fulla plåtar med mini-cupcakes. Dekorationerna var över hela köket när jag var klar.... Spritsar med olika frostingar, strössel i alla möjliga former o färger o MUMS, va svårt det...

Av Evalena - 30 november 2012 12:40

En killbekant fyller 40 idag, och ville ha två väldigt enkla tårtor att bjuda på. Och jag fick fria händer så jag passade på att testa lite guld och silver. (nu råkade jag bränna min hand mellan de båda två dekoreringarna så den bruna tårtan fick b...

Presentation


Jag ÄLSKAR att baka! Tårtor, bullar, kakor och bröd. Här lägger jag ut resultaten och en del recept, lite tips o förhoppningsvis kan just DU hitta inspiration! Mitt motto är "enkelt och kul"

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards