Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Bärgarn och så lite oreda

Av Evalena - 18 januari 2012 16:47

Det är TUR att jag är ensam hemma idag, då kan jag sprida ut mig över hela köket... (ni skulle se där jag INTE tagit kort)

Och jag har inga verktyg, så jag kör med tandpetare, spagetti, nagelsax (en ny o oanvänd naturligtvis)   och så ganska darriga fingrar förstås´...


Så här ser det ut på mitt köksbord as we speak.'

 


min son har bestämda önskemål om hur hans födelsedagstårta ska se ut så ja... jag får göra mitt bästa...


Ladies and gentlemen, låt mig presentera: Min förstfödda!! (han till höger alltså)

 

"Bärgarn"

41 gram

4.5 cm

Söt och älskad från första stund   



 
 
Marie

Marie

18 januari 2012 17:10

Men jisses männisch vad duktig du är!! Kan tänka mig att tårtan blir väldigt poppis hos sonen och hans kompisar:)
Kram♥ på're

http://miruschkas.blogspot.com

Evalena

18 januari 2012 18:30

Tack!! ja det återstår att se ;)
Det är mkt kvar men han såg nöjd ut nu när han kom hem. (puh)
kramar

 
♥ Carina ♥

♥ Carina ♥

18 januari 2012 17:42

Men vad fin!! Din son måste ju bli super nöjd :)

http://cinacarina.blogspot.com

Evalena

18 januari 2012 18:33

Tack Carina, ja han log med hela ansiktet när han kom hem o fick se bilarna ;) så nu hoppas jag att hela tårtan blir bra. kram

 
Katta

Katta

18 januari 2012 18:05

Du är ju fantastisk! Sonen kan ju inte vara annat än nöjd! Jo, möjligtvis jättestolt över sin mamma!

http://vembryrsej.bloggplatsen.se

Evalena

18 januari 2012 18:32

Tack snälla! heöt ärligt var jag helt säker på att alla skulle garva idag när jag visade dem på facebook, men alla är ju så gulliga o snälla så nu jädrar tänker jag träna vidare ;)
Nu håller vi tummarna att hela tårtan blir bra. kramar

 
Ingen bild

Frida

18 januari 2012 19:42

Hej!
Jag är så himla macaroninsnöad just nu o får inte till mina ordentligt. När jag googlade runt lite efter tips så hittade jag den här guiden. Ville bara tipsa vidare om den!
/Frida

Evalena

18 januari 2012 20:52

åh jag är ju också inne i ett "flow" nu så give it to me!
Fast du glömde länken, kör igen ;) kram o tack på förhand!

 
Ingen bild

Elle

18 januari 2012 22:03

Å ho gjorde´t igen....SUPERFRÄNT!!! Såååå kul å följa din blogg, å får hur mycke inspiration som hellst!!

Evalena

18 januari 2012 22:48

Åh Elle om du visste hur roligt det är att du följer den! Blir så glad! kram o hälsa familjen

 
Ingen bild

Frida

18 januari 2012 22:48

Ha ha ooops!

http://madebymaryblogg.blogg.se/category/marys-macarons.html

Bakade ett gäng i kväll. Hälften sprack och så blev de lite bruna i färgen och saknar fot. Men övning ger färdighet!

Evalena

18 januari 2012 23:13

Rätt inställning bagar-Frida! ;)
Kör hårt!

PS: Läste nu guiden och den är ju KANON!!! glöm allt jag skrivit innan, här har du alla svar...wow den där ska jag spara! Tack för tipset.

 
Cina

Cina

19 januari 2012 08:13

Jag kan bara säga att du är enastående duktig som håller på med detta vilket pickelgöra. Men jag förstår att det är roligt!
Tårtan till C kommer bli helt underbar!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Evalena

19 januari 2012 12:33

Ja det är så himla skoj, men med stela fingrar o utan verktyg så får man lita till humorn ibland hihihi
ja jag hoppas tårtan blir bra o ett fint/roligt minne för 5-åringen ;)
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evalena - 13 december 2012 11:56

Det är så mkt som händer just nu, så det får bli en liten paus. KRAM ...

Av Evalena - 6 december 2012 15:29

Som jag har ältat och vridit på det fram&tillbaka.... Ska jag ansöka eller inte?   Många av mina kompisar hotar med att "om du inte söker så gör vi det åt dig"   så nu sitter jag o väljer ut lite bilder på mina bakverk.   Ja, jag SKA sö...

Av Evalena - 5 december 2012 20:12

Tror jag är den enda som inte bakat lussekatter ännu i år, om man får tro facebooks alla bilder... MEN vi gillar varken torra bullar, saffransmaken (så mkt) eller äckliga russin... men så idag fick jag ett ryck när snön vräkte ner, jag hade ju...

Av Evalena - 2 december 2012 17:55

Oj vad roligt jag hade igårkväll när jag skulle göra i ordning två fulla plåtar med mini-cupcakes. Dekorationerna var över hela köket när jag var klar.... Spritsar med olika frostingar, strössel i alla möjliga former o färger o MUMS, va svårt det...

Av Evalena - 30 november 2012 12:40

En killbekant fyller 40 idag, och ville ha två väldigt enkla tårtor att bjuda på. Och jag fick fria händer så jag passade på att testa lite guld och silver. (nu råkade jag bränna min hand mellan de båda två dekoreringarna så den bruna tårtan fick b...

Presentation


Jag ÄLSKAR att baka! Tårtor, bullar, kakor och bröd. Här lägger jag ut resultaten och en del recept, lite tips o förhoppningsvis kan just DU hitta inspiration! Mitt motto är "enkelt och kul"

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards