Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Kakor (vanilla cookies) och en HÖG tårtbotten

Av Evalena - 17 januari 2012 20:59

Ikväll har jag bakat till sonens kalas.   


Först egen SUGARPASTE

sen tårtbotten...

sen vaniljkakor...


(jag lägger inte upp några recept nu för händerna värker så ni får nöja er med bilder) ;)




Såhär ser "vaniljkillarna" ut när de kommer från ugnen, kvar att göra är att dekorera

(min son´s kommentar när han fick se dessa var "Skämtar du mamma"? ) jag SÅG att han tyckte dom va coola ;)

 


sen testade jag ett "nytt" (för mig) tårtrecept, som funkade alla tiders!

 

(jag borde ha ställt en tändsticksask bredvid så höjden kom fram bättre, men jag är GRYMT nöjd)

Nu ska den packas in i plastfolie och in i frysen tills på fredag då jag tar ut den och fyller den. Sen skall den ätas upp på söndag!

OM jag får till de önskade figurerna på vill säga, annars kastar jag den o bokar en enkel till Bora Bora....

 
 
Ingen bild

Frida

18 januari 2012 09:03

Vad pyntar du gubbarna med sen, kristyr?

Evalena

18 januari 2012 11:35

ja, det får nog bli det.
Jag tänkte köra marsipan på men det blir nog för "pimpat" ;)
Ska nog bara skriva "5" på i blått (5-årskalas) ;)
jag lägger ut resultatet senare.
kram

 
Ingen bild

Make it Art

20 januari 2012 22:26

ÅÅÅÅÅh,.... vill du dela med dig av recept på tårtbotten/nar ....
Vill så gärna göra högre tårtor, men recepten jag har funkar inte.
Vad brukar du fylla dina tårtor med?

Evalena

21 januari 2012 12:17

Ja, bra att du påminde mig, det har jag glömt att lägga ut. Testa detta recept, det blev kanon!
Till fyllningar har jag två favoriter och det är "glasskräm" = Vaniljgrädde
och chokladfluff = smälter ner choklad i grädde som du vispar upp när det svalnat.

Men i denna tårta tog jag även hallonmousse.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evalena - 13 december 2012 11:56

Det är så mkt som händer just nu, så det får bli en liten paus. KRAM ...

Av Evalena - 6 december 2012 15:29

Som jag har ältat och vridit på det fram&tillbaka.... Ska jag ansöka eller inte?   Många av mina kompisar hotar med att "om du inte söker så gör vi det åt dig"   så nu sitter jag o väljer ut lite bilder på mina bakverk.   Ja, jag SKA sö...

Av Evalena - 5 december 2012 20:12

Tror jag är den enda som inte bakat lussekatter ännu i år, om man får tro facebooks alla bilder... MEN vi gillar varken torra bullar, saffransmaken (så mkt) eller äckliga russin... men så idag fick jag ett ryck när snön vräkte ner, jag hade ju...

Av Evalena - 2 december 2012 17:55

Oj vad roligt jag hade igårkväll när jag skulle göra i ordning två fulla plåtar med mini-cupcakes. Dekorationerna var över hela köket när jag var klar.... Spritsar med olika frostingar, strössel i alla möjliga former o färger o MUMS, va svårt det...

Av Evalena - 30 november 2012 12:40

En killbekant fyller 40 idag, och ville ha två väldigt enkla tårtor att bjuda på. Och jag fick fria händer så jag passade på att testa lite guld och silver. (nu råkade jag bränna min hand mellan de båda två dekoreringarna så den bruna tårtan fick b...

Presentation


Jag ÄLSKAR att baka! Tårtor, bullar, kakor och bröd. Här lägger jag ut resultaten och en del recept, lite tips o förhoppningsvis kan just DU hitta inspiration! Mitt motto är "enkelt och kul"

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards