Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Macarons / Makroner

Av Evalena - 30 december 2011 11:48

OJ vad jag höll på igårkväll. Med mina makroner...


Jag ville se hur noga man var tvungen att vara. Och nog syns det att jag inte siktade mjölet (det är små klumpar på ytan som ni ser. Dom är långt från släta) 

Jag struntade också i att låta äggvitorna stå i rumstemperatur i flera timmar innan man sätter igång.

Men goda blev de ändå!

(fast jag är lite perfektionist så nästa gång håller jag mig nog inom ramarna) ;)


Jag använder alltid SARA´S recept. Det är suveränt och enkelt. HÄR är det.



 


 


Nu tror jag att jag ska ge mig på min Nyårstårta!

 
 
Sara

Sara

30 december 2011 15:44

Hej hopp, kul å se dig igen!!! Kan tipsa dig om Blogspot om du inte tycker om blogg.se. Kan hjälpa dig!

Visst är det här receptet såå bra?! Det tillåter "slarv" men blir ändå bra.

Kram Sara

http://www.sarasdelikatesser.blogspot.com

Evalena

30 december 2011 18:12

Hej och va roligt att du hittade hit efter alla mina flyttar ;)
Jag var inne på blogspot och kollade för många av mina bloggvänner har det o även din blgg är ju kanon men jag kände mig så stressad att komma igång. Tack snälla för erbjudandet! Jag hör av mig om jag byter (jag väntar ett litet tag och kollar vad som händer osv) "ses" snart o stor kram!!

 
Cina

Cina

30 december 2011 18:18

Åhhh kaan du inte skicka en omgående så jag kan få smaka dina härliga bakverk...=))
Ser super goda ut!

Ha en fin kväll i bageriet!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Evalena

30 december 2011 18:23

Jamen självklart! ;) Jag vet inte riktigt vad jag gjorde igår för det blev hur många som helst (mkt fler än vanligt) och jag äter dom inte själv så om du har vägarna förbi så ska du få en burk! kram o sköt om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evalena - 13 december 2012 11:56

Det är så mkt som händer just nu, så det får bli en liten paus. KRAM ...

Av Evalena - 6 december 2012 15:29

Som jag har ältat och vridit på det fram&tillbaka.... Ska jag ansöka eller inte?   Många av mina kompisar hotar med att "om du inte söker så gör vi det åt dig"   så nu sitter jag o väljer ut lite bilder på mina bakverk.   Ja, jag SKA sö...

Av Evalena - 5 december 2012 20:12

Tror jag är den enda som inte bakat lussekatter ännu i år, om man får tro facebooks alla bilder... MEN vi gillar varken torra bullar, saffransmaken (så mkt) eller äckliga russin... men så idag fick jag ett ryck när snön vräkte ner, jag hade ju...

Av Evalena - 2 december 2012 17:55

Oj vad roligt jag hade igårkväll när jag skulle göra i ordning två fulla plåtar med mini-cupcakes. Dekorationerna var över hela köket när jag var klar.... Spritsar med olika frostingar, strössel i alla möjliga former o färger o MUMS, va svårt det...

Av Evalena - 30 november 2012 12:40

En killbekant fyller 40 idag, och ville ha två väldigt enkla tårtor att bjuda på. Och jag fick fria händer så jag passade på att testa lite guld och silver. (nu råkade jag bränna min hand mellan de båda två dekoreringarna så den bruna tårtan fick b...

Presentation


Jag ÄLSKAR att baka! Tårtor, bullar, kakor och bröd. Här lägger jag ut resultaten och en del recept, lite tips o förhoppningsvis kan just DU hitta inspiration! Mitt motto är "enkelt och kul"

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards