Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Favoriter i köket

Av Evalena - 29 december 2011 22:32

Just nu håller jag på att testa HUR noga man måste vara med alla "regler" när man gör Macroner. (ni får se resultat imorgon)


Nu vill jag visa några favoriter jag har i köket när jag bakar.


 


* Först kan jag säga att min köksvåg är OUMBÄRLIG. Min bästa vän!


* Sen fick jag en rosa isskrapa av världens goaste och fiffigaste pysselbloggerska PYSSELITEN i oktober (rosa månaden) och jag tror knappast att hon då kunde ana vad jag skulle komma att använda den till   

SUVERÄN att använda till att forma tårtor med (efter man lagt på SP eller Marsipan)att skrapa ren diskbänken efter all deg och smet, att "måtta" bulldeg med osv osv...


Tack min kära bloggvän!!


* Sedan använder jag en ordentlig kniv att skära tårtbottnar med istället för den usla "tårtskäraren" som jag köpte på IKEA.

Det bästa man kan göra är att kasta in hela tårtbottnen i frysen en stund innan man skär den så går det som en dans!


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sov gott där ute var ni än är!

Och TACK som tusan för att ni hälsat på idag   

 
 
Neta

Neta

1 januari 2012 16:26

Håller med om att tårtskäraren från Ikea är värdelös, jag har en annan med pianotråd i, alltså mer som en liten såg går t.o.m att skära matbröd med. Dessutom är det två trådar jag kan ställa in avståndet på så jag får tre bottnar på ett "skär" Har letat efter den men inte hittat fler, jag köpte min på ett lågprisvaruhus för säkert 20 år sen.

http://netaave.blogg.se

Evalena

1 januari 2012 17:43

Wow, den lät kanon! Vilket lyx att få alla skivor på en gång. Har jag aldrig sett. Skrik till OM du skulle springa på nån igen ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evalena - 13 december 2012 11:56

Det är så mkt som händer just nu, så det får bli en liten paus. KRAM ...

Av Evalena - 6 december 2012 15:29

Som jag har ältat och vridit på det fram&tillbaka.... Ska jag ansöka eller inte?   Många av mina kompisar hotar med att "om du inte söker så gör vi det åt dig"   så nu sitter jag o väljer ut lite bilder på mina bakverk.   Ja, jag SKA sö...

Av Evalena - 5 december 2012 20:12

Tror jag är den enda som inte bakat lussekatter ännu i år, om man får tro facebooks alla bilder... MEN vi gillar varken torra bullar, saffransmaken (så mkt) eller äckliga russin... men så idag fick jag ett ryck när snön vräkte ner, jag hade ju...

Av Evalena - 2 december 2012 17:55

Oj vad roligt jag hade igårkväll när jag skulle göra i ordning två fulla plåtar med mini-cupcakes. Dekorationerna var över hela köket när jag var klar.... Spritsar med olika frostingar, strössel i alla möjliga former o färger o MUMS, va svårt det...

Av Evalena - 30 november 2012 12:40

En killbekant fyller 40 idag, och ville ha två väldigt enkla tårtor att bjuda på. Och jag fick fria händer så jag passade på att testa lite guld och silver. (nu råkade jag bränna min hand mellan de båda två dekoreringarna så den bruna tårtan fick b...

Presentation


Jag ÄLSKAR att baka! Tårtor, bullar, kakor och bröd. Här lägger jag ut resultaten och en del recept, lite tips o förhoppningsvis kan just DU hitta inspiration! Mitt motto är "enkelt och kul"

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards